Terug naar actueel
Events

29 mei 2024 | Themabijeenkomst Dragon Tactics

In events door Business School Nederland

Van 16.00 tot 19.30 uur.

Onzekerheid in het bedrijfsleven neemt toe. De snelle vooruitgang van AI komt bovenop de naweeën van de Covid19 ontwrichting, de uitdagingen van klimaatverandering, de snelle digitalisering, de groeiende behoefte aan sociale en ecologische verantwoordelijkheid en een steeds meer gespannen geopolitieke situatie na de opkomst van China en haar bedrijven. Dit onzekere bedrijfsklimaat zet traditionele bedrijfsmodellen onder druk en bedrijven moeten leren hoe ze zich kunnen aanpassen.

Programma

Westerse leiders kunnen veel leren van Chinese ondernemers over hoe ze gedijen in dergelijke onzekere tijden. Want zij kennen slechts onzekere omstandigheden. Ze hebben hun bedrijf laten groeien in een omgeving die hen heeft geleerd zich vaak aan te passen, chaos te overwinnen en de constante uitdagingen van ambiguïteit te overkomen. Geworteld in de vierduizend jaar oude geschiedenis en cultuur van China, ontwikkelden ze hun managementtechnieken door evenveel van het confucianisme als van nieuwe technologieën te lenen.

In minder dan dertig jaar hebben wereldberoemde Chinese bedrijven als Haier, Huawei, Alibaba (en vele andere bedrijven die buiten China vrijwel onbekend zijn) het land omgevormd tot een snelle consumptiemaatschappij en een krachtcentrale voor innovatie en overleving. Hoe zijn deze Chinese merken zo snel zo succesvol geworden in een van de meest onvoorspelbare, hyperconcurrerende markten ter wereld? Hoe navigeren ze door de lokale onzekerheid die de meeste westerse managers frustreert en intimideert?

Deze themabijeenkomst ‘Dragon Tactics’ biedt inzichten aan bedrijfsleiders over hoe Chinese bedrijven werken en concurrerend blijven in onzekere tijden. Het geeft een duidelijke set van nogal onverwachte maar bewezen bedrijfsmanagementvaardigheden, hoe ze zijn ontstaan en waarom ze werken om beter te kunnen navigeren en slagen in een steeds onzekerdere en turbulente wereld, ver buiten de Chinese grenzen.

Resultaat

De themabijeenkomst ‘Dragon Tactics’ heeft tot doel professionals te voorzien van essentiële inzichten en vaardigheden om succesvol te navigeren in een onzekere zakelijke omgeving. De bijeenkomst streeft naar:

  • Inzicht in onzekerheid: Diepgaand begrip van actuele onzekerheden zoals COVID-19, klimaatverandering en geopolitieke spanningen;
  • Leer van Chinese ondernemers: Ontdek hoe Chinese bedrijven, zoals Haier en Alibaba, gedijen in onzekere omstandigheden;
  • Nieuwe vaardigheden: Onthulling van bewezen bedrijfsmanagementvaardigheden voor meer wendbaarheid;
  • Strategische inzichten in wereldwijde competitie: Strategieën om effectief te concurreren op de wereldmarkt;
  • Casestudies: Praktische voorbeelden en ervaringen van Aldo Spaanjaars over succes in onzekere tijden;
  • Netwerkmogelijkheden: Kans tot netwerken met andere professionals.

Wie is Aldo?

Aldo Spaanjaars is sinds 1992 zakelijk actief in China en slaat bruggen tussen de Chinese en Westerse cultuur. Zijn uitgebreide kennis van China en ervaringen variëren van het creëren van bekroonde reclame, het managen van sport- en modewinkelketens tot investeringsmanagement.

Momenteel leidt hij zijn eigen adviesbureau voor China, Dragon Strategies. Tot eind 2022 was Aldo Executive Vice President Outdoor bij Anta Sports, het op twee na grootste sportkledingbedrijf ter wereld.

Tijdens zijn 25-jarige carrière in China was Aldo VP Operations bij Fosun Fashion Group, CEO van Lacoste Greater China, COO van Adidas Greater China en medeoprichter van reclamebureau J.Walter Thompson Beijing.

Zijn uitgebreide zakelijke ervaring, zowel bij multinationals als bij Chinese bedrijven, heeft hem een uniek perspectief gegeven op hoe succesvol te worden en te blijven in onzekere tijden en hoe succesvol te concurreren met Chinese bedrijven. Nadat hij met enkele van China’s meest succesvolle ondernemers heeft samengewerkt, heeft hij met een medeauteur, het boek ‘Dragon Tactics: Hoe Chinese ondernemers gedijen in onzekerheid’ geschreven.

Aantal deelnemers

Er is plaats voor max 60 deelnemers. Deelname aan deze themabijeenkomst is gratis.

Locatie

Business School Nederland
Herenstraat 25
4116 BK Buren

Business School Nederland

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Vul je gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief met nieuws, blogartikelen en publicaties te ontvangen.

"*" geeft vereiste velden aan

10 − 3 =