Van 16.00 tot 19.30 uur.
Duurzaamheid is de enige commerciële strategie op de lange termijn. Welke (moeilijke) vragen moet je jezelf dan stellen? Hoe ver moet je gaan? Hoe ga je daarover met elkaar in gesprek? En hoe maak je een strategisch plan, vanuit de Global Sustainable Development Goals, om toekomstbestendig te blijven?
Het onderzoek van Rijnko van Diepen gaat over een nieuwe commerciële mindset waarin duurzaamheid de sleutel is voor bedrijfscontinuïteit. Hij maakt drie stadia in de tijd inzichtelijk met een korte speelfilm over een familiebedrijf, dat avocado’s importeert en werd geleid door 3 generaties. Het importbedrijf staat symbool voor elk bedrijf dat zich realiseert dat duurzaamheid de enige commerciële strategie is op de lange termijn.
Programma
Deze Themabijeenkomst Global Goals start Rijnko van Diepen met de korte speelfilm. Het is de basis voor een interactieve middag. Hij wil hiermee het bedrijfsleven, ondernemers, beleidsmakers, studenten en onderzoekers aanzetten om na te denken en het gesprek met elkaar aan te gaan, hoe we ervoor zorgen dat de wereld leefbaar blijft en op sommige punten nog leefbaarder wordt.
De insteek van Rijnko is om met deze themabijeenkomst de ‘abstracte’ SDG-doelen (Sustainable Development Goals) begrijpelijk te maken en concreet te vertalen naar wat voor jouw bedrijf van toepassing is. Je maakt een begin aan jouw strategische plan aan de hand van het 5D-model. Je kijkt daarbij o.a. waar je organisatie al goed mee bezig is, gericht op duurzaamheid. En hoe je organisatie zich daarin kan doorontwikkelen om toekomstbestendig te blijven.
Resultaat
Het doel van deze bijeenkomst:
- Kennis en inzicht wat de SDG-doelen voor jouw bedrijf betekenen;
- Een opstap naar een strategisch plan voor de toekomstbestendigheid van je professionele loopbaan en van je bedrijf;
- Praktijkervaringen delen en vertalen naar de eigen werkomgeving;
- Netwerken met gelijkgestemden nieuwsgierige studenten en alumni.

Wie is Rijnko?
Rijnko van Diepen besloot, na jaren in commerciële functies te hebben gewerkt, te ondernemen met de focus op duurzaamheid en innovatie. Na een jaar werd hij gevraagd om les te gaan geven op de University of Applied Science Avans (Avans Hogeschool). En sindsdien combineert hij zijn werk als onderzoeker, docent en ondernemer. Bij de Avans deed hij onderzoek naar de commerciële mindset waarin duurzaamheid de sleutel is voor bedrijfscontinuïteit. Hij maakte daarop een speelfilm ‘The Devil’s Avocado’ van 20 minuten over een familiebedrijf, met de medewerking van acteurs Ilse Warringa, Jan Terlouw, Joy Verbeek en Bert Hana. Dit onder regie van Jan Kees Mulder. Deze korte film won de prijs voor ‘Best Micro Short Film’ op het ‘Metropolis Film Festival’ 2021.
Aantal deelnemers
Er is plaats voor max 60 deelnemers.
Kosten
Studenten en Tractus leden GRATIS
Alumni (geen lid van Tractus) en overige deelnemers betalen € 60,-
Elke deelnemer mag gratis 1 introducee meenemen
Locatie
Business School Nederland
Herenstraat 25
4116 BK Buren