Terug naar actueel
Impact Stories

Helen Bührs: Succes ontwerpen met de Action Learning MBA

In impact stories door Business School Nederland

Helen Bührs behaalde cum laude haar Action Learning MBA aan Business School Netherlands en versterkte hiermee haar impact als CEO van de Inscape Education Group. Met haar diepe passie voor design en onderwijs heeft ze Inscape getransformeerd tot een innovatief kenniscentrum dat de toekomst van creatief onderwijs vormgeeft.

Pionier in het onderwijs: Grenzen verleggen en innovatie

Helen maakt al 24 jaar deel uit van de Inscape Education Group en heeft zich opgewerkt tot CEO, waarbij ze consequent nieuwe wegen heeft ingeslagen. Haar leidinggevende rol bij initiatieven zoals Four44 Creative Ecosystems en Inscape Exchange, heeft de grenzen van toegankelijkheid en kwaliteit van onderwijs verlegd door innovatieve platforms en beurzen te creëren voor achtergestelde groepen.

De basis van Action Learning

Helen koos er specifiek voor om haar MBA te volgen bij Business School Netherlands vanwege de focus op Action Learning. Deze methodologie, die bekend staat om zijn praktische toepassing bij real-world uitdagingen, sloot perfect aan bij haar behoefte aan hands-on probleemoplossing. Het stelde haar in staat om urgente vraagstukken bij Inscape aan te pakken, wat het diepgaande effect van haar leerproces duidelijk maakte.

“De toepassing van Action Learning heeft ons een meer consultatieve aanpak gegeven bij het oplossen van problemen.”

Action Learning versterkte de bestaande design thinking-processen van Inscape, die al een essentieel onderdeel van de werkwijze waren. Hierdoor werd het mogelijk om creatieve en flexibele strategieën te ontwikkelen voor het aanpakken van complexe vraagstukken.

Impact van de dissertation: Strategische verandering en leiderschapsverbetering

Voor de dissertation (het Action Learning Afstudeerproject) van Helen, richtte ze zich op complexe strategische uitdagingen, operationele misstanden en culturele dynamieken binnen Inscape. Haar doel was om de complexiteit van de instelling te vereenvoudigen en de implementatie van nieuwe strategieën te stroomlijnen. Helen voerde een grondige analyse uit, waarbij ze verschillende belanghebbenden bij betrok. Hierdoor kon ze cruciale vertragingen in de uitvoering van strategieën identificeren en evidence-based veranderingen voorstellen om de afstemming binnen de organisatie en de communicatie aanzienlijk te verbeteren.

De implementatie van Helens aanbevelingen leidde tot ingrijpende veranderingen binnen Inscape. De organisatie onderging een aanzienlijke herstructurering, waaronder de benoeming van een Chief Operating Officer, wat de operationele functies en strategische focus verbeterde. Daarnaast werd een nieuw leiderschapsontwikkelingsprogramma geïntroduceerd, wat de capaciteiten van de topmanagers aanzienlijk verbeterde en hun inspanningen beter afstemde op de organisatiedoelen. De uitrol van de People Strategy en het Strategic Dialogue-programma verbeterde de communicatie en betrokkenheid binnen het bedrijf.

Deze initiatieven ontvingen positieve feedback van het personeel, met name over het verbeterde moraal en de betere afstemming op de doelen van Inscape. De veranderingen zorgden niet alleen voor een effectiever managementklimaat, maar versterkten ook het vermogen van de organisatie om zich aan te passen en te gedijen in een concurrerende omgeving.

Professionele en persoonlijke transformatie

Helen’s ervaring met de Action Learning MBA heeft zowel haar professionele vaardigheden als persoonlijke ontwikkeling diepgaand beïnvloed. De vaardigheden die ze tijdens het Action Learning-proces heeft ontwikkeld, hebben haar naar belangrijke rollen geleid, waaronder een positie in het Institutional Audits Committee voor de Council on Higher Education.

“De reflectieve praktijk die voortkwam uit het programma heeft mijn denkproces ingrijpend veranderd. Ik had niet verwacht zoveel persoonlijke groei te ervaren.”

Deze nieuwe helderheid en verbeterde besluitvormingscapaciteit hebben Helen ertoe aangezet haar leiderschapsbenadering te herzien en te versterken, waardoor ze een effectievere leider is geworden en beter in staat is om complexe uitdagingen aan te pakken.

Helen’s leerreis bij Business School Netherlands is een voorbeeld hoe professionals in staat zijn te leiden en te innoveren. Haar prestaties onderstrepen het vermogen van de opleiding om zowel professionele ontwikkeling als persoonlijke groei te stimuleren en benadrukken de diepgaande impact van de educatieve benadering van BSN. Wil je ook eens ervaren welke impact Action Learning heeft op jouw manier van denken en handelen en wil je kennis maken met onze MBA? Volg dan een MBA Proefles en ontdek of deze opleiding bij je past.

Business School Nederland

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Vul je gegevens in om onze maandelijkse nieuwsbrief met nieuws, blogartikelen en publicaties te ontvangen.

"*" geeft vereiste velden aan

7 − 4 =